Välkommen in!


Här kan man läsa om mina inredningsplaner och drömmar, se bilder från vårt hem och ta del av en hemmamammas ljuvliga vedermödor.

lördag 9 juni 2007

Junimorgon


Jag har aldrig riktigt varit en morgonmänniska, men det har förändrats sen vår son föddes. Inte så att jag inte är lika toktrött som förr när jag blir väckt tidigare än jag kanske önskat, men däremot är morgnarna så mycket roligare nu. Tidigare hade man en lång dag med jobb eller föreläsningar framför sig oavsett om vädret antydde att det borde vara olagligt att göra annat än lapa sol. Hur fantastiskt kan det då inte vara att få vakna en vacker junimorgon och se den gladaste, goaste minen framför sig som lyckligt utbrister mamma! när man öppnar ögonen. Vem kan vara sur och purken då? Solen skiner och fåglarna kvittrar utanför fönstret. Att sen få stiga upp och i lugn och ro äta frukost med familjen, dricka en god kaffe med massa mjölk i, läsa tidningen och småningom göra sig klar och gå iväg på en promenad, kanske till lekparken, känns underbart.

Denna lördagmorgon är det visserligen bara sonen och jag, maken är i Stockholm och ska svetta sig igenom maratonet på eftermiddagen, inget jag avundas honom med tanke på den värme som råder. Vi håller tummarna här hemma att allt går bra och att han klarar sig i mål utan skador.


Foto: Design Online

Jag har beställt en Pappelina matta. Här hos oss måste man beställa dem och det tar dessvärre ända till augusti innan den kommer. Den ska ligga i köket i vår nya lägenhet. Kanske lite konstigt att inhandla grejer till ett hus man ännu inte bor i, men den kommer säkert passa, måtten har vi ju och hur kan det gå fel när den är, just det, vit och vaniljvit *fniss*, vad annars. Det blev en Siri med medaljonger på, syns dåligt i vitt på bild hur mönstret ser ut så jag lade med en bild av den i svart där det syns bättre.

Praktiskt med en plastmatta i köket eftersom jag vill ha en ljus, helst vit, men vet av erfarenhet att vita mattor i köket inte är vita särskilt många dagar...skulle den mot förmodan inte passa i köket hittar jag nog en plats för den. Synd bara att det tar så länge för dem att komma, vill ju ha den nuu!

Önskar alla en skön dag!
Kram, Joanna

Inga kommentarer: