Välkommen in!


Här kan man läsa om mina inredningsplaner och drömmar, se bilder från vårt hem och ta del av en hemmamammas ljuvliga vedermödor.

fredag 15 juni 2007

Spegel spegel på väggen där...


Denna spegel från House doctor har jag gått och smygkikat på i flera månader. Har sett att det är många andra vita hem bloggare som också fallit för den. Min man har försökt argumentera för att jag väl kan vänta med att köpa den tills vi faktiskt flyttat in i lägenheten dit jag vill ha den, men...tja, jag kunde väl inte riktigt hålla mig. I och för sig berodde det delvis på att damen i butiken nämnde att det var den sista de hade kvar och att nästa leverans sker först i höst, då måste jag ju bara köpa den. Den ska hänga i tamburen och är köpt på en underbar och livsfarlig liten butik som heter Säde och finns i Brändö här i Vasa. Dom säljer bla Lexington, Gant, House Doctor och andra helt ljuvliga märken, men som sagt livsfarlig att gå in i, man lyckas sällan komma ut tomhänt.



Det här tyget jag köpt idag ska jag klä om några stolssitsar med, vi har hållit på måla om ett gammalt köksbord och fyra stolar, före och efter bilder utlovas om ett par dagar, stolarna behöver ett par strykningar till först. Tyget är linne och egentligen menat för manglar, men borde passa utmärkt på köksstolar i en barnfamilj då tyget är väldigt tjockt och stadigt, tål 60 graders tvätt och dessutom är lite lätt glansigt efter att ha pressats hårt så det borde gå bra att torka av med en fuktig trasa också.


Foto: Sandbergs tapeter



Angående tapetvalen som jag funderade över några dagar sedan har vi nu äntligen bestämt oss. Sonens rum blev det en liten ändring med, vi valde en vit och guld färgad variant av samma tapet istället för den ljusgröna Kaspar vi kikat på. Saga tror jag den heter nu då den är vit. Det blir också tapet på alla rummets väggar istället för bara en fondvägg då denna är så ljus i sig själv. Tanken är att rummet sen kan få lite mer färg genom att jag använder textilier i ljust blå som piggar upp.
Till vardagsrummet valde vi slutligen en blekt ljusgrå tapet som har samma typ av struktur som den vi valde till sovrummet och finns i ett inlägg nedan.

Önskar alla en skön helg!
Kram, Joanna

5 kommentarer:

Moodboardwithflowers sa...

Vilken mysig blogg du har! Ja spegeln är omtyckt, och det är ju bara att se på den så förstår man ju varför..

Kram Terese

www.mildamaranger.blogspot.com

Julias vita drömmar sa...

Vi har samma favoriter ser jag :)

Maria sa...

Ååh, den tapeten är ju för underbar!! Tror den skulle passa perfekt i vårt lekrum som vi snart ska inreda, den väljer ju inga färger direkt. . .

Manne sa...

Verkligen snygg tapet! Och en hälsning till maratonaren.

www.mariante.se sa...

Kikar on å konstaterar att här huserar en dam med mycket god smak...
Önskar en skön söndag å inviterar till mingel i min blogg