Välkommen in!


Här kan man läsa om mina inredningsplaner och drömmar, se bilder från vårt hem och ta del av en hemmamammas ljuvliga vedermödor.

söndag 24 juni 2007

Ännu en möbelmakeover

Beklagar att det har varit glest mellan blogginläggen den senaste tiden pga allt som ska fixas inför flytten, men nu är äntligen köksbordet och stolarna som vi ska ha i köket i den nya lägenheten klara. Vårt gamla köksbord var ett tråkigt furubord från Ikea som inhandlats under studietiden. Det var alldeles för stort för köket i nya lägenheten så vi valde att fixa upp ett gammalt mindre matsalsmöblemang som bla stått i mitt barndomskök, därav de vackra ristningarna när jag försökt stava till mitt smeknamn Anna i typ tre-årsåldern...(Försök ignorera det totala kaoset som råder i bakgrunden, bilden är tagen nere i pannrummet där jag målat dem).




Före




Efter


Vi är riktigt nöjda med resultatet, och det blev ju ett helt nytt möblemang nästan, tänk vilka underverk några lager vit färg kan göra. Imorgon får vi nyckeln till vår nya parhuslägenhet - äntligen, vilken lycka! Så den närmaste veckan kommer jag vara mycket upptagen med att packa, flytta, och renovera. Men när vi väl är på plats utlovas mängder med före och efter bilder där ni får se den lilla ytrenovering vi ska göra de närmaste dagarna. Hoppas alla hade en skön midsommar!

Kram, Joanna

9 kommentarer:

Maria sa...

Ååh, vilken skillnad alltså. Ja tacka får vi vit målarfärg !!

Lycka till med flytten!

Anonym sa...

Kan du inte skriva nå fler inlägg snart. Börjar bli tråkigt att komma in här då det inte händer nåt nytt :-)

Nya och gamla ting sa...

Hej, hittade din sida via whita rum. Vilket fint hem du har. Blev förtjust i din sänggavel, smart idé.

www.mariante.se sa...

Ola-la så snyggt det där blev då!
Bra jobbat!
Ha det gott!

Lantliga drömmar sa...

Snyggt!
Tänk att lite färg kan göra så enorm skillnad! Fint!

Ha en bra dag!
/Heidi

Anonym sa...

Hejsan!

Vilken skillnad det blev i huset med vit färg istället all ryslig furu!Jättefint!
Undrar lite om ni målade köksluckorna själva? Och hur ni gjorde i så fall. Målade med roller eller pensel. Är på gång att måla till våra så därför nyfiken.
Mejl adressen om du vill svara
lenasageras@hotmail.com

Tack för titten och inspirationen!!!
Lena

Beas sa...

OJ! Vilken förändring! Älskar modellen på stolarna tillsammans med bordet.

Du ger gott hopp om att jag kan få styrsel på även våra köksmöbler.

Ha en underbar lördagskväll!

Kram Bea

Anonym sa...

Vad snyggt det vart, det är roligt med möbler som man gör iordning, inte lika som alla andra har. Håller själv på och målar om möbler. Nu senast en gammal möbel, jag köpt på auktion för flera år sedan, målat den i shabbychic stil, den är nymålad, men ser sliten och gammal ut.

Malin - I min trädgård sa...

Vad fina de blev! Detta var en ny bloigg som jag gillade starkt! Lägger genats till dig i Bloggkoll!

Ha en bra dag!