Välkommen in!


Här kan man läsa om mina inredningsplaner och drömmar, se bilder från vårt hem och ta del av en hemmamammas ljuvliga vedermödor.

tisdag 12 juni 2007

Tapetval


Foto: Sandbergs Tapeter

Nu är det exakt två veckor tills vi får nyckeln till vår nya lägenhet. Vi har därför börjat beställa material till renoveringen som vi ska göra innan vi flyttar in. Som bäst försöker jag välja i djungeln av alla tapeter. Vi är ju inte precis en familj som kommer välja fyra olika knalliga färger till vardera rum, men det är svårt nog ändå att välja bland alla olika nyanser av de ljusa färgerna vi tittar på, sen är det ju en fråga om struktur också.



Barntapet från Sandbergs


Foton: Sandbergs Tapeter
Sonens rum är det enda i hela huset som kommer få lite mer färg, en vägg kommer att bli tapetserad som fondvägg med Sandbergs underbara gröna tapet Kaspar från deras Kaspar och Saga kollektion, ljuvligt söt är den!




Till vårt eget sovrum har vi valt en enfärgat ljust ljust beige tapet med lite struktur som gör att den ser lite ut som tyg. Kittfärgad kan man väl kanske kalla den. Vi valde den dels för att få ett lite mjukare ljus i sovrummet och dels för att det ska bryta lite mot de vita möblerna.
Till vardagsrummet har vi tänkt oss vita tapeter, men i exakt vilken nyans och struktur är svårare. Jag har också funderat på alternativt svagt ljusgrått eller riktigt ljus beige eller gräddvit...tips mottages gärna, och om ni har bilder på era vardagsrum där man ser tapeterna kikar jag gärna!

På ett helt annat tema kan jag bara berätta att maken kom lyckligt i mål i lördagens maraton trots den olidliga hettan.

Hoppas alla får en skön kväll.
Kram, Joanna

1 kommentar:

Lantliga ting sa...

Jag tycker väldigt mycket om att använda svagt ljusgråa tapeter. Blir så fint mot vita möbler. Dina andra tapeter såg väldigt fina ut! Kram Maria